Новомосковськ

Місто на САМАРІ

ПРОПОНУЮ РОЗІБРАТИСЯ ХТО ВИНЕН У ТОМУ, ЩО В НОВОМОСКОВСЬКУ ВІДКЛЮЧАЮТЬ ВОДУ?

ПРОПОНУЮ РОЗІБРАТИСЯ ХТО ВИНЕН У ТОМУ, ЩО В НОВОМОСКОВСЬКУ ВІДКЛЮЧАЮТЬ ВОДУ?

16 июня 2018 0 Comments

Першотравень новомосковцям запам’ятається надовго: два дні без води, включаючи вихідний. За борги Дніпроводоканал перекрив місту вентиль.

Можна репетувати, псувати одне одному нерви, вимагати усіх звільнити. Але чи це допоможе? Та й бажано перед «розбірками» зрозуміти, хто ж це недопрацював, хто саме винен в ситуації, що склалася. А розуміння цього, у свою чергу, дасть змогу виправити ситуацію і не допустити її в майбутньому.
Отже, станом на сьогодні на нашому місько­му водоканалі висить борг перед Дніпроводоканалом за отриману питну воду в сумі понад 11 мільйонів гривень. Такий борг не з’являється раптово. Звідки він узявся? І невже й справді, як заявили перед телекамерами заступники міського голови К.Морозов і О.Іванов, вони про борги водоканалу вперше чують? Що це за керівники міста, які не володіють ситуацією в місті?

Щоб розібратися, ми направили редакційний запит до водоканалу, поставивши десяток конкретних питань і попросивши надати копії численних документів.
Виявляється, у проблеми «ноги ростуть» ще з 2014 року, коли 1 липня 2014р. Нацкомісія підняла тариф Дніпроводоканалу на продаж води споживачам, у т.ч. і Новомосковську. А ось для споживачів КП «Новомосковськ водоканал» Нацкомісія підняти тариф… забула — і збитки підприємства від різниці в тарифах склали перші 844 тис.грн.
Не без участі Києва борги росли і далі. Хронічною є заборгованість держави перед водоканалом по пільгах та субсидіях.

Нацкомісія встановлює тариф на воду один раз на рік, причому на підставі витрат і цін попереднього року, та ще й без врахування рентабельності. Складники цього тарифу — електроенергія, ціни на ремонтні матеріали, мінімальна зарплата – протягом поточного року невпинно ростуть. Раніше цей розрив у тарифах покривала держава, причому щоквартально, і наш водоканал також отримував субвенції по 2-3 млн.грн. чотири рази на рік. Хоча, як свідчать документи, робилося це з величезними затримками і не в повному обсязі.

Тому борги зростали. Красномовний факт: і досі державою не профінансована різниця в тарифах за 4-й квартал 2015 року, а це кругленька сума у понад 2 млн.грн!

А з 2016 року Уряд взагалі припинив фінансувати різницю в тарифах, переклавши це на місцеві бюджети. Практично скрізь місцева влада, щоб уникнути відключень води, борги гасить з міських бюджетів (Дніпро, Першотравенськ, Павлоград, Тернівка, Кам’янське та ін.) А Новомосков­ська влада – ні. У них на це грошей немає. На що завгодно є, а на це — немає! Для «смотрящих» за містом більш вигідно запустити 80 мільйонів на площу з фонтаном чи 100 мільйонів на набережну, ніж оновити усю систему водопостачання міста. Тариф би різко знизився, бо зараз половина води іде в пісок, а жителі за це все рівно платять. Та й якість води була б у рази кращою. Але у «небожителів» свої плани…

Ситуацію погіршують і самі новомосковські депутати: у 2013 році прийняли на баланс водопровідні мережі Меліоративного з боргами в 1 млн. 797 тис.грн, у 2017 році – дірявий водовід діаметром 1000 мм з Дніпра до Новомосковська. До цього водовід «тисячка» був на балансі трубного заводу – приватної структури. Заводові закидали, що він робить лише косметичні ремонти, тоді як стан труби вимагає залучення значних бюджетних ресурсів. Цим депутати пояснювали, навіщо прийняли «тисячку» на баланс міста. Тепер труба у міста, але нічого не змінилося — грошей з бюджету на неї ніхто не виділяє, хоча втрати води, як би там не крутилися водопровідники, – просто шалені.

Свої штати водоканал через фінансову скруту розширити не може, хоча зараз на його балансі перебуває вже 193 км водопроводів і 106 км каналізаційних труб, 70% яких в аварійному стані. І щороку роботи на мережах усе більше. Тож не дивно, що плинність кадрів є високою – щорічно кожен п’ятий працівник звільняється.

Штатний розклад затверджує Нацкомісія, і на сьогодні у водоканалі нараховується 270 робочих місць, з яких 49 — інженерно-технічний персонал і 221 робочих. Фактично працівників не вистачає — працює 195 чоловік.

Керівництво міста поставило водоканалу задачу відшукати внутрішні резерви для погашення боргів. Щоб зробити це з бюджету – влада і не заїкається. Очевидно, казна пуста — під чуйним керівництвом народного депутата Вадима Нестеренка гроші знову пішли незрозуміло на що. Більш того, наш обранець після скандалу з відключенням води навіть не приїхав 9 травня на мітинг. Ну звичайно, він не може бути там, де люди озлоблені, мало що… Він потім мукою допоможе, перед виборами.

І останнє. Чи знали все-таки керівники міста про борг підпорядкованого їм комунального підприємства? Звичайно, можна увімкнути «дурника», але факти – річ уперта. Знали. Свідченням цьому – численні листи з водоканалу в мерію з проханням гасити борги, поки не пізно. Це питання регулярно піднімалося і на сесіях, і на засіданнях виконкому. Але ніхто не прислухався — і тепер маємо те, що маємо. Та й навіщо їм прислуховуватися – левова частка депутатів не місцеві, і воно їм, за великим рахунком, байдуже.
Тож чому «незнайки»-посадовці заявляють, що не чули про борги – це питання скоріше до ЛОРа. Або до Вадима Нестеренка (давайте вже будемо називати речі своїми іменами).

Наразі відомо, що на завтра, 25 травня, в.о. міського голови призначив сесію. В порядку денному питань щодо боргів водоканалу немає.

Ми інформуватимемо наших читачів про розвиток ситуації.

Розбирався Вадим ЧЕРВОНОШТАН

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите Ctrl + Enter

Previous Post

Next Post