Новомосковськ

Місто на САМАРІ

У НОВОМОСКОВСЬКУ ДОШКІЛЬНЯТ ВЧИЛИ ЛОГІЧНОМУ МИСЛЕННЮ

У НОВОМОСКОВСЬКУ ДОШКІЛЬНЯТ ВЧИЛИ ЛОГІЧНОМУ МИСЛЕННЮ

11 февраля 2019 0 Comments

Одне з важливих завдань дошкільної освіти – створення в системі навчання таких умов, які б сприяли розвитку дитини, розкриття її творчого потенціалу. Кожного дня дитина навчається міркувати, виділяти головне, аналізувати різні факти і висловлювати точку зору, задавати питання і намагатися самостійно шукати відповіді на них. Без здатності до самостійного мислення інтелектуальний розвиток малюка навряд чи є можливим.

Сучасні дошкільники з кожним роком стають відвертіші, розкутіші. Їм подобається на занятті не просто слухати, а й бути активними учасниками освітнього процесу: ставити запитання, обговорювати проблеми, брати інтерв’ю, приймати рішення, придумувати, фантазувати. Педагог повинен постійно організовувати на своїх заняттях таку діяльність, щоб навчання було успішним, а здобуті знання – якісними. Необхідною умовою успішного навчання дитини є розвиток логічного мислення.

Але навіщо логіка маленькій дитині, дошкільникові? Справа в тому, що на кожному віковому етапі створюється певний «поверх», на якому формуються психічні функції, важливі для переходу до наступного етапу. Таким чином, навички, уміння, отримані в дошкільний період, стануть фундаментом для одержання знань і розвитку здібностей у більш старшому віці – у школі. І найважливішим серед цих навичок є навичка логічного мислення, здатність «діяти в розумі». Дитині, що не опанувала прийомами логічного мислення, складніше буде даватися навчання – вирішення завдань, виконання вправ вимагатимуть від них більших витрат часу й сил. У результаті може зовсім згаснути інтерес до навчання. Опанувавши ж логічні операції, дитина стане більш уважною, навчиться мислити, зуміє в потрібний момент сконцентруватися на сутності проблеми, переконати інших у своїй правоті. А значить процес навчання, і саме шкільне життя будуть приносити радість і задоволення.

Саме з цією метою цікаво і пізнавально пройшов тематичний тиждень «У країні Математики та Логіки» в ЗДО № 10 «Дюймовочка». Заплановані вихователями різноманітні освітні заходи з дошкільнятами включали: логічні задачі, завдання на розвиток креативного мислення; комбіновані завдання на тренування уваги, асоціативного і логічного мислення; задачі-жарти, задачі-вірші, лабіринти, головоломки, геометричні логічні вправи, які дають змогу зацікавити дітей, підвищують ефективність вивчення навчального матеріалу, сприяють розвитку дитини, розвивають пам’ять, увагу, уяву, логічне мислення, формують розумову діяльність дитини.

Основним джерелом спонукання дитини до розумової праці на заняттях може бути інтерес. В наш час, при  використанні комп’ютера та появі нових інформаційно-комунікативних технологій, діти особливо потребують розвитку гнучкого та логічного вміння мислити.

 

З цією метою на занятті з логіко-математичного розвитку «Пригоди ведмежатка в країні Логіки» вихователь Міщенко Л.О. використала інтерактивні методи навчання із застосуванням мультимедійних технологій, які спонукали дітей активізувати процеси мислення, пам’яті, уваги, уяви та мовлення. Сприяли розширенню кругозору дітей, формуванню вміння спостерігати і роздумувати, сенсорній орієнтації дітей у розмірах, формах, кольорах.

Нетрадиційно і казково пройшли заняття в групах молодшого, середнього і старшого дошкільного віку. Вихователі Носуля Л.Г.,
Яковлева Г.В., Муляр А.М., Кравченко Л.В., Гуртова О.В. та інші важливого значення надавали формуванню в дошкільнят активного пізнавального ставлення до навколишньої дійсності, вміння орієнтуватись у розмаїтті предметів і явищ, здатності довільно регулювати власну пізнавальну діяльність. Це і є ті внутрішні передумови, які забезпечують продуктивність розумової діяльності дитини, визначають легкість і швидкість засвоєння нової інформації, здатність до її творчого використання у житті.

Весь процес навчання дошкільнят за допомогою нестандартного дидактичного матеріалу йде через гру та ігрові вправи. Саме в грі розвивається здатність дитини створювати узагальнені типові образи, подумки перетворювати їх, оскільки, аналізуючи ігрову ситуацію, дошкільник повинен вдатися до логіки, оперуючи подібними моделями. Ігри дозволяють організувати складний процес освоєння знань в цікавій для дитини формі, надаючи розумової діяльності захоплюючий, цікавий характер. У процесі гри дитина може вирішити навіть ті завдання, які в інших умовах здаються нездійсненними.

Важливо, щоб і батьки замислювалися про розвиток логіки у дітей ще до вступу до школи і продовжували розвиваючі заняття вдома протягом усього дошкільного періоду становлення особистості малюка.

Розвиток логічного мислення – це дуже важливий та необхідний процес мислення. Необхідно відмітити, що логічне мислення та уява лежать в основі практичних винаходів, які створило людство. Можна навіть сказати, що логічне мислення – це основа геніальності!

 

В’язанкіна Наталія Євгенівна,

вихователь-методист ЗДО № 10 «Дюймовочка»

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите Ctrl + Enter

Previous Post

Next Post